Provokace na sblížení

Hodit výzvu v momentě, kdy se slečna nemůže rozhodnout…

Typická věta: “Myslel jsem si, že jsem byl zamilovaný, ale teď si uvědomuji, že jsem se mýlil..”.

Ty lepší prodavači aut používají docela často následující trik: poté, co ukázali klientovi auto, domluvili se na ceně a jiných věcech, a už chtějí podepisovat smlouvu, ale vidí, že klient si není moc jistý, tak říkají toto: “Víte, asi jsem se zmýlil. To auto se k Vám nehodí, a bude lepší, když na to zapomeneme…”. Pak bere připravenou smlouvu, a už jí jako by začíná trhat.

Samozřejmě, tohle vyvolává u klienta opačnou reakci, a on se začíná přesvědčovat, proč se k němu to auto vlastně hodí, a že se mu vlastně líbí, a je připraven ho koupit. Takže prodavač zahrál “potížistu”, a takovým způsobem vyměnil jejích role – teď kupující bude přesvědčovat prodavače, proč je zrovna tohle auto pro něj nejlepší.

U svádění tohle funguje následujícím způsobem: říkáš slečně, že sis chybně domníval o své zamilovanosti vůči ní, ale teď už víš, že to byla hloupost a že to nemá budoucnost. Samozřejmě, jsou i jiné varianty: “Bylo mi s tebou fakt krásně, ale nehodíme se navzájem a proto už bychom spolu neměli ztrácet čas..”. Poměrně nedávno jsem slyšel říkat podobná slova v restauraci.. A nikoho asi nepřekvapí, že to skončilo tím, že slečna se mu vrhla kolem krku se slovy, že ještě není vše ztraceno.

Důležitá poznámka:
Tento typ vět se dá používat jenom, když se spolu znáte, už jste spolu minimálně několikrát vyrazili a měli i pár důvěrnějších rozhovorů, tj., když pro ní nejsi jenom nějaké prázdné místo. Bylo by hodně zvláštní, kdyby tohle kladně zapůsobilo na neznámou slečnu na ulici.

Uvedu další možnost rozhovoru:
Ty: “Můžu být upřímný? Před časem jsem si myslel, že jsem do tebe bláznivě zamilován.. Ale teď, když se na to tak dívám, tak si uvědomuji, že tomu tak nebylo.. Tehdy jsem si dokonce představoval, jak nám spolu bude dobře v těch nejrůznějších situacích, jak si budeme více a více rozumět, chápat a podporovat v průběhu mnoha dalších let….
Bohužel, teď ale chápu, že byla hloupost si myslet, že vše dopadne tak dobře.. Asi se k sobě nehodíme..”.
Nebo jako ten kluk z restaurace: “Však se podívej, jak jsme různí… Ty jsi tak mladá a pěkná.. Ne, nebude nám to klapat…”.

Funguje? Jo! A od toho jednoduchého triku prodavače aut se navíc liší tím, že konstrukce vět je zesílena vnitřní emocionální sugesci… Jednoduché a efektivní.

Prodiskutovat na fóru




Novinky emailem Subskribovat
Úvod Kontakty